اوغات بیکاری بد

از تعطیلات متنفرم ... البته منظورم کلا وقتاییه که کاری برای انجام دادن ندارم . در اکثر مواقع روز های کاری سرم مشغول یه کاری هست ولی امون از وقتی که بیکار می شم.  

شروع می کنم به فکر کردن ... فکر می کنم ... فکر می کنم ...  

فکرام از سوتی های اخیر شروع میشه

بعد کم کم تموم کارایی که باید می کردم و نکردم یا تموم کارایی که نباید می کردم و کردم، میاد تو ذهنم، بعد مثل یه معلم خیلی خیلی بد اخلاق که هیچ سهل انگاری از طرف شاگرداش براش قابل قبول نیست ، ذهنم شروع می کنه به سرزنش کردن خودم ... همین جور که پیش میره کم کم اعصابم خورد میشه، کلافه می شم. سعی می کنم یه کاری کنم که بهش فکر نکنم ولی باز نمیشه ... و  همچنان ادامه داره تا اوغات فراغتم تموم بشه!  

 

پ ن: اصلا حوصله ی درس خوندن ندارم، حتی اگه بخوامم باز همین فکرا نمیذارن. خدا این ترم رو بخیر بگذرونه!

اطمینان ؟

گفت: مطمئنی؟ 

 

گفتم : آره.

 

دوباره با تردید پرسید : خودت دیدی ؟ مطمئنی!؟ 

 

این دفعه من با تردید گفتم : آره، فکر کنم همین بود ، خودشه. 

 

ولی باز گفت : نه فکر نمی کنم این طور باشه. 

 

این بار دیگه گفتم: نمیدونم ... شاید تو درست میگی. 

.  

بعدا که چک کردم دیدم خودم درست می گفتم !!! 

   

 

پ ن : جدیدا هنری کشف شده که من بهش میگم هنر وراجی! یعنی هنر اینکه در مورد چیزی که اطلاعات کاملی ازش نداری، بتونی مفصل حرف بزنی!!  

من که به همه توصیه میکنم این هنر رو یاد بگیرند چون آینده کاریشون رو تضمین می کنه ، خودمم عجیب دنبال یاد گرفتنشم ! شما کلاس خصوصی سراغ ندارید؟

تجربه

هر تجربه ای ارزشمنده، حتی شکست. 

 

ولی هر موقعیتی ارزش تجربه کردن رو نداره، بهتره از زندگی دیگران عبرت بگیریم!  

 

اما با عبرت گرفتن از زندگی دیگران به اندازه عمری که اونها خرج اون تجربه کردن، پیر میشیم. 

 

پس اگه میخواهیم جوون بمونیم و جوونی کنیم، باید تجربه کنیم.

 

اصلا از قدیم گفتن آدم باید خودش سرش به سنگ بخوره تا بفهمه.  

 

پس تجربه کن و ...

 

اگه سرت به سنگ خورد به ارزشی که برات داره فکر کن.

کنکور روز دانشجو

 بخشنامه: به مناسبت روز دانشجو کنکوری در سطح خیلی زیاد برگزار می شود که از بین برگزیدگان به قید قرعه جوایزی نفیس از قبیل "ژتون غذای روزی که جوجه کباب می دهند" ، "شماره شخصی مدیر گروه زمان انتخاب واحد" ، "یکساعت حضور رایگان در دایره امتحانات بعد از پایان ترم" ، "یک ترم مشروطی بیشتر" ، "رمز ورود به دیتا سنتر دانشگاه با مشخصات تمام دانشجویان!" و جوایز بسیار ارزشمند دیگر تعلق می گیرد.

 

   درتقویم ما، روز دانشجو، چه تاریخی است؟ 

1- 16 آذر

2-عید فطر 

3- چهارشنبه سوری 

4- حالا چرا روز، نمیشه شب باشه !   

    روز دانشجو، چه روزی بود؟  

1 روز خلقت آدم.

2- روزی که آدم و حوا رو از بهشت بیرون کردند.

3- روزی که قابیل هابیل رو کشت. 

4- روز 16 آذر 1332  

   در این روز دانشجویان .... . 

1- در برابر شاه و نماینده آمریکا شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

2- در برابر شاه شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

3- شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

4-  .... دادند.

 

   دلیل نام گذاری این روز بنام "دانشجو" چیست؟ 

1- چون در این روز، چنتا دانشجو رو شهید کردند. 

2- چون روز دیگه ای خالی نبود. 

3- مگه کسی گفت چرا 13 آبان روز دانش آموزه؟

4- به تو چه؟   

   ما بعنوان دانشجو در این روز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

1- شعار مرگ بر دیکتاتور بدهیم. 

2- شعار مرگ بر آمریکا بدهیم. 

3- هر شعاری دادند، ما هم بدهیم. 

4- شعار چیه بابا سلف امروز ماست میده!   

 

   هر سال به مناسبت روز دانشجو چه برنامه هایی اجرا می شود؟ 

1- رئیس جمهور در دانشگاه سخنرانی می کند. 

2- چند نفر گم می شوند.  

3- سرود خوانده می شود. 

4- هرچی بود تموم شد، امسال دیگه خبری نیست.

 

   به نظر شما چرا امسال مقام معظم رهبری به دانشگاه می روند و رئیس جمهور نمی روند؟ 

1-  چون رئیس جمهور به کشور دوست و برادر و همسایه  " آلتازونیا " سفر کردند.

2- آزموده را آزمودن، خطاست.

3- رئیس جمهور رفته گل بچینه. 

4- نه پس! می خوای من برم.

 

   نظر شما راجع به سرود "یار دبستانی من" چیست؟ 

1- آخ! یادش بخیر.

2- خیلی رمانتیکه! 

3- ما که نفهمیدیم کی اینو برای کی خونده. 

4- مثل مرغ می مونه! هم توی عضا سرش رو می برند هم توی عروسی.

دروغگوی حرفه ای: من نه منم !

نمی دونم از کجا و کی یاد گرفتم ، ولی می دونم که نباید خودم باشم! می دونم که نباید هیچوقت خود واقعیم رو نشون بدم. احساسات آدم همیشه باید سرکوب بشند و نباید کسی بفهمه چه حسی دارم. یعنی بهم یاد دادند که اگه از کسی بدم میاد مجبورم تحملش کنم!! باید یه لبخند سرد مثل لبخند جنازه ها ! روی صورتم باشه و فرد مورد نظر رو مثل یه دوست تحویلش بگیرم (البته من هیچوقت این کار رو نمی کنم!). یا دقیقا برعکس همین اگه از کسی خوشم میاد نباید بفهمه. یا از این بدتر اینه که اگه کسی رو دوست دارم نباید بهش بگم! 

اگه آدم شادیم نباید همش بخندم، زشته میگن دیوانه ای مگه! اگه غمگین هم باید پنهان کنم.  

اگه دوست ندارم با کسی رفت و آمد داشته باشم باید به عنوان دید و بازدید برم سراغشون در حالی که نمیتونم تحملشون کرد. 

یا اگه کسی کار اشتباهی کرد، مخصوصا اگه دوستم باشه درست نیست بهش بگم یا بر عکس اگه کسی کار خوب و درستی انجام داد به روی خودت نیار یا کم نیار پر رو میشه!

به نظرم تاریخ انقضای خیلی از رسوم یا بهتره بگم عادات ما گذشته وقتی همه جا پر از دورویی و نامردی و بی وجدانیه دیگه جایی برای این عادات نیست.

 

پ ن: در مکاشفات نگارنده این علم بوجود آمد که اینگونه عادات تنها مختص فرهنگ ما نیست!!! و در بلاد کفر هم رواج داشته اند(1991!). چنانچه در آهنگ The Unforgiven متالیکا، جیمز عزیز می فرماید : 

  What I've felt,what I've known
 Never shined through in what I've shown
 که تقریبا یعنی!: 

 آنچه که احساس کرده ام، آنچه که دانسته ام  

هیچوقت در آنچه که نشان داده ام ظاهر نشد!!!