عادت

عادت ... چیز عجیبیه. از معدود اتفاقاتیه که در آن واحد هم میتونه خوب باشه هم بد ! 

مثلا تا زمانی که به انجام کارهای روزمره عادت نکردیم، انجامشون برامون سخته ولی زمانی که عادت کنیم انجام دادنشون خیلی راحت میشه . ولی همین عادت به انجام کارهای هر روزی، کم کم کسل کننده میشه!  

یه وقت عادت به نبودن کسی خوبه یه وقت بد ... وقتی عزیزی رو از دست میدی عادت به نبودنش خوبه و شما رو از ناراحتی نجات می ده، ولی وقتی به نبودن عزیزی که زنده است و باید ازش یاد کرد عادت می کنیم خیلی بده! 

وقتی شرایط زندگی عوض میشه و آدم فکر می کنه زندگی سخت شده، اطرافیان دلداریش میدن و میگن "اشکال نداره عادت میکنی" و این عادت خوب محسوب میشه. ولی در عین حال خیلی بده که آدم به شرایط بد عادت کنه و صداش در نیاد و برای بهتر شدنش تلاش نکنه! 

با عادت کردن به چیزی انگار یه مشکلی برطرف میشه و یه مشکل جدید پیش میاد ... پس بالاخره این عادت خوبه یا بده!؟!؟

دوتا طنز بی ربط!

توی شهر بازی یک مامان با دوتا بچه هاش زری 5 ساله و حسن 3 ساله! 

مامان:بچه ها زود بیاید، باید برگردیم خونه. 

حسن: مامان یه بستنی برام می خری. 

زری: مامان منم یه دونه از این عروسکا میخوام! 

مامان: بچه ها باشه بعدا الآن باباتون میاد خونه شام نداریم. 

حسن: نه مامان من الان میخوام، مگه اوندفعه برا زری پفک نخریدی ، منم الان بستنی می خوام! 

زری: مامان نیگاش کن. براش ماشین خریدی نمیگه. مامان من عروسک میخوام. 

حسن: مامان اگه تعداد عروسکای زری رو به تعداد درختای آپارتمانمون تقسیم کنیم میشه خیلی! دیگه براش عروسک نخر! برا من بستنی بخر!  

زری: حسن خودت این همه پفک خوردی، اگه تعداد پفکایی که برات خریدن رو به تعداد موزاییکای دیوار اتاق خواب مامان اینا تقسیم کنیم کلی میشه. تازه اگه تعداد عروسکای منو به تعداد پاهای هزار پا تقسیم کنی یه دونه هم نمی مونه. مامان برا من عروسک بخر. 

حسن:.... 

زری:.... 

حسن:... 

زری:... 

و صدای ونگ ونگ گریه هردو میره بالا!!! 

 

خوب، بچه های قرن بیست و یکم هستن دیگه! بعدا از این داستان بی ربط میریم سراغ یه خبر بی ربط ! این روزها که تمام رسانه ها سعی دارند با برنامه های طنز مردم را شاد کنند، رئیس جمهور و رئیس مجلس هم بی کار ننشستند و با نامه هایی که به قول خودشان حاوی مطالب طنز آمیز است سعی در شاد کردن ملت دارند! متن زیر بخشی از جوابیه ی  آقای لاریجانی به نامه اخطاریه آقای احمدی نژاد به مجلس است که عینا از سایت خبری شهاب نیوز نقل شده:  

"نمونه هفتم مربوط به آخرین اعتراض جنابعالی {آقای احمدی نژاد_توضیح خودم!} است که بیشتر به طنز شباهت دارد! اعلام فرمودید بودجه دولت تقسیم بر کارمندان 20 میلیون تومان و بودجه مجلس را بر عدد نامعلومی تقسیم کرده (شاید تعداد نمایندگان) و به 240 میلیون تومان رسیده اید! در حالیکه بودجه دولت تقسیم بر وزرا، 5000 میلیارد تومان و بودجه مجلس تقسیم بر کارکنان مجلس تنها سی میلیون تومان است! یعنی مقسم شما باید یک سنخ باشد یا هر دو بودجه به کارمندان و یا هر دو بودجه به مسئولین (وزرا یا نمایندگان) تقسیم گردد! هر چند اصولا اینگونه مباحث به عنوان اخطار در شان آن جایگاه نمی باشد."